<h1>אתה כנראה לא מתמחר נכון<h1>

אתה כנראה לא מתמחר נכון

להתחיל להרוויח עם תמחור נכון לשירות שלך

אחת השאלות החשובות ביותר בעסק שלך הוא התמחור או קביעת הצעה מחיר היא שאלת שכל בעל עסק שואל את עצמו ואם ננסח זאת בצורה הפשוטה ביותר:
האם אתם גובים את המחיר שאתם באמת שווים?
יש 4 מודלים עיקריים שעל פיהם בעלי עסקים מתמחרים את המוצרים שלהם וכנראה שרק אחד מהם נכון לכם באמת.

איך לתמחר נכון מוצרים או שירות

מודל 1: תמחור לפי עלות ורווח המוצר
– בודקים כמה עולה לנו לייצר את המוצר ומוסיפים את הסכום שאנחנו רוצים להרוויח בכל מכירה.
החיסרון כאן הוא בכך שלעיתים שוכחים שני דברים:
1 –  להכניס לתמחור עלויות נוספות ששוחקות את הרווחים כמו שכירות, מים חשמל ושכר עובדים.
2 –  לתמחר בהתאם לתחרות.

מודל 2: תמחור לפי השוק
– בודקים כמה המתחרים לוקחים על המוצר או השירות ומתמחרים בהתאם.
שיטת התמחור הזו היא מסוכנת בגלל שלעיתים התמחור של המתחרים שלנו נובע מיכולות ונכסים שלנו אין.
הינה כמה דוגמאות:
כוח קנייה:
רמי לוי קונה סחורה בכמויות גדולות, זה מאפשר לו להוריד את הספקים במחיר ולהגדיל את הרווחים בכל מכירה.
לעומת זאת לבעל המכולת אין את יכולת המיקוח הזו ולכן הוא נאלץ לשלם יותר על סחורה ולמכור במחירים גבוהים יותר. אם הוא ינסה למכור במחירים של רמי לוי הוא יפסיד כסף.
מוניטין:
דוגמה טובה נוספת תהיה עורך דין עם שם ומוניטין של 20 שנה מול עורך דין צעיר. מובן שלעורך דין הצעיר יהיה קשה לגבות את אותם סכומים שגובה עורך דין עם ותק.

מודל 3: תמחור על פי שיקול דעת
למה עגבניה עולה 10 ש"ח כשאצל השכן היא עולה רק 5? ככה.
הבעיה עם המודל הזה הוא שלעיתים לא משקללים בתוכו, את רוב עלויות פיתוח ושיווק המוצר וכמובן גם את עלויות המתחרים. לרוב מי שמתמחר בצורה כזו, או שהוא מפסיד כסף או שהוא פועל בנישה שאין בה מתחרים בכלל.

מודל 4: תמחור לפי כמה שבעל העסק רוצה להרוויח.
במקום שבעל העסק יגיד לעצמו, אלה המוצרים שיש לי, זה מה שהלקוחות רוצים, אני צריך למכור כך וכך כדי להגיע ליעד.
אני ממליץ להפוך את החשיבה ולשאול את עצמכם שני שאלות בדיוק:

  1. כמה אתם באמת רוצים להרוויח?
  2. מה היא הדרך הקצרה ביותר לשם?

נניח ואתם רוצים להרוויח 40,000 ש"ח בחודש אז במקום למכור ייעוץ להרבה לקוחות קטנים ב 2,000 ש"ח בחודש כדאי להציע את אותו ייעוץ לכמה לקוחות גדולים ב 10,000 ש"ח בחודש. זה הרבה יותר קל לסגור 4 לקוחות מאשר 20.
ואם אתם מוכרים מוצרים פיזיים ולא שירותים, גישה טובה תהיה להתמקד במכירה של מוצרים עם שולי רווח גבוהים יותר ולהפוך לחנות שמתמחה במוצרים מהסוג הזה ומושכת לקוחות מתאימים.
אני יודע שזה לא פשוט לשנות דפוסי חשיבה ולפעול בהתאם, אבל אם תסתכלו סביב תראו שבעלי עסקים שחושבים נכון ופועלים נכון מתקדמים מהר יותר ולא נשארים במקום.

מעוניינים להתייעץ עם המומחים הפיננסים שלנו לגבי גיוס אשראי לצמחית העסק שלכם? לחצו כאן – גיוס אשראי לעסקים

לקבלת מידע יותר נרחב על הלוואות מדינה לעסקים קטנים לחצו כאן – הלוואות מדינה לעסקים קטנים

כתיבת תגובה