<h1>גיוס אשראי לעסקי שיווק<h1>

גיוס אשראי לעסקי שיווק

האם עסק לשיווק באינטרנט צריך גיוס אשראי?

אם אתם קוראים את המאמר הזה, אתם כנראה בעלי עסקים מסוגים שונים ומודעים לכל הנושא של אשראי עסקי.
אשראי כזה מהווה את החמצן לעסקים מסויימים. השאלה עליה ננסה לענות כאן היא האם גם עסקים שמבוססים על שיווק באינטרנט זקוקים לאשראי וממנה נגזרת השאלה הגדולה יותר, האם הם זקוקים לגיוס אשראי?
לכאורה עסקים מבוססי אינטרנט כמו עסק של קידום אורגני הם מאד פשוטים ועם הוצאות נמוכות, נכון? אם אתם מסכימים עם האמירה, כנראה שאין לכם עסק לשיווק באינטרנט, או לפחות לא עסק מאד פעיל שכזה. אם אתם מפעילים עסק לשיווק באינטרנט, מומלץ לכם גם להישאר כי אגע כאן בכמה נושאים שלבטח ישמעו מוכרים ואולי גם תוכלו ללמוד משהו שיעזור לכם.

אשראי לעסקים באינטרנט, זה נחוץ?

בואו ניגע רגע בכל נושא האשראי, מדוע עסקים צריכים אשראי?
לכאורה, תגידו, עסקים מייצרים רווחים ואיתם הם משלמים את חובותיהם השונים לספקים, לעובדים, לשכר דירה, לציוד ועוד.
מה שחסר בהנחת היסוד הזוו הוא מימד הזמן או ליתר דיוק הכרונולוגיה של התשלומים. במקרים רבים אנחנו כעסק נדרשים לשלם הרבה לפני שנראה את הרווחים שמשוייכים לאותו התשלום. כל הנושא הזה נקרא תזרים מזומנים והעבודה על סדר התשלומים והתקבולים היא בעצם לב הניהול של אותו תזרים.
עסק יכול להיות רווחי מאד 'על הנייר', כלומר, הוא מייצר הרבה יותר הכנסות מהוצאות. כאשר נגיע לתזרים המזומנים נגלה לעיתים קרובות בעיות קשות של ניהולו.
הפתרון לבעיות השונות שצצות בתזרים הוא כמובן לקיחת אשראי לצורך תפעול שוטף.
נושא נוסף שמצריך לקיחת אשראי הוא בכל מה שקשור למימון של השקעות ארוכות טווח שונות או אפילו רכישה של עסקים אחרים, ציוד יקר, נדל"ן או אפילו השקעה בקניין רוחני, כולם מהווים הוצאה שאת פירותיה יקח זמן רב עד שנראה.
אשראי במקרה כזה הוא דבר מתבקש כאשר במקרים רבים ניתן להעמיד את הרכישה עצמה כערבות לקבלת האשראי.
הכל טוב ויפה אבל איך כל זה מתקשר לעסקים אינטרנטים?
לרבים מהם אין נדל"ן משמעותי ולא מכונות יקרות שמייצרות?
זה נכון, אבל צריך לזכור שלעסקים שמשווקים באינטרנט יש מאפיינים ספציפיים שמצריכים גיוס אשראי.

גיוס אשראי לעסקי שיווק

בתחום התזרימי, עסקים שעובדים בזירה אינטרנטית נדרשים לשלם לספקים השונים באופן כמעט שוטף או ממש שוטף:

  • בוני אתרים, כותבי תוכן, גרפיקאים, מקדמי אתרים, מנהלי רשתות חברתיות – כולם מועסקים או כעובדים או כפרילנסרים. לעובדים התשלום הוא מיידי וגם פרילנסרים בתחומים הללו ידרשו תשלום מיידי או כמעט מיידי.
  • ספקי תשתית שונים כגון שרתים, מנויים שונים לתוכנות או תוספים שונים גם הם דורשים תשלום מזומן.
    מנגד, אותם עסקים יכולים לקבל את תשלומיהם באופן דחוי:

  • מכירת שירות בצורת מנוי תיעשה בתשלומים ומהווה בעצם דחיית תשלום.
  • תשלומים שנדחים או פרוסים בכדי לעזור למכירות יוצרים גם הם עיכוב בתזרים.
  • ישנם עסקים אינטרנטים שמתעסקים עם הרבה החזרות אותן הן מעבירים הלאה לספק. במקרה כזה נוצר גם פער בתזרים המזומנים.

עסקים שמשווקים באינטרנט נדרשים לעיתים להשקעות התחלתיות לא מבוטלות שדורשות אשראי:

  • השקעה באתר מכירתי חדש או שדרוג הקיים יכולה להיות כבר בסדר גודל של ציוד יצור.
  • השקעות שונות בשיווק יכולות להצטבר בתקופה הראשונה להקמת העסק או מעת לעת. השקעות כאלו כוללות הרבה השקעה באתרי לווין למשל או בדפים ברשתות חברתיות.
  • לעיתים עסקי שיווק אינטרנטים גם יצטרכו להשקיע במלאי מוצרים או בפיתוח של מוצרים אלקטרונים. פיתוחם של אלו האחרונים יכול להיות יקר ולדרוש הרבה אשראי.

גיוס אשראי לעסקי שיווק

ראינו אם כן שעסקים אינטרנטים זקוקים בהרבה מקרים לאשראי.
הצורך עבור גיוס אשראי לעסקים כאלו נובע מכמה גורמים:

  • קיימות אפשרויות גיוס אשראי לעסקי שיווק רבות כולל מענקים שונים בתמיכת המדינה וקשה להכיר את כולם או לדעת מהן הדרישות של כל אחד.
  • אשראי בנקאי יכול להיות מעט מסובך במקרה של עסק אינטרנטי ללא הון ממשי בציוד. נדרש גורם מקצועי שיתווך וימצא מקורות אשראי שיכירו וידעו לשערך עסקים כאלו כמו שצריך.
  • עסקי שיווק באינטרנט מנוהלים במקרים רבים על ידי צוות מצומצם. לצוות כזה אין את הנסיון או הזמן להתעסק עם חיפוש אפיק האשראי המתאים לו.

כתיבת תגובה