הלוואה לקנית רכב או ליסינג במימון – מה עדיף?

מתלבטים בין הלוואה לקניית רכב לבין ליסינג ומימון רכבים? מעולה, כנראה שאתם מעודכנים בכך שחלק ענק מהרכבים על הכבישים בימינו הם רכבים בחכירה. בואו נבין במה מדובר, האם ליסינג במימון משתלם, או שמא עדיף הלוואה? הנה המידע.

אם נדמה לכם כאילו כבר אין מכוניות חדשות על הכבישים, זה כנראה בגלל שרוב הנהגים בימינו נוהגים במכוניות ליסינג פרטי, ליסינג תפעולי, רכבי חברה וכו'. מה שהתחיל באמריקה וצבר תאוצה כבר לפני שנים, כיום נפוץ גם בישראל. אז אם מתכננים לרכוש מכונית חדשה, מומלץ גם לשקול לחיוב את האופציה של חכירה ולאו דווקא רכישה. הנה כל מה שרציתם לדעת על הלוואה לקניית רכב, מימון רכבים, ליסינג פרטי וכל מה שבין לבין.

יתרונות כלליים של ליסינג פרטי

כאשר פלוני מתלבט בין רכב כזה או אחר, הוא פונה בדרך כלל ללוחות יד 2 של רכבים משומשים. יחד עם זאת, לאותו אדם יש את האפשרות לפנות למגרשי הרכבים השונים. בעוד שחלק מהמגרשים הם סוכנויות רכב וטרייד אין, סוכנויות אחרות מציעות גם את האפשרות של ליסינג פרטי, ליסינג תפעולי, מימון רכבים ב-100% ועוד שיטות מימון רכב.

אם כך, כבר אנחנו מגלים יתרון ראשון בעסקאות מימון רכבים מסחריים למכירה או רכבים פרטיים. כמובן, צי ענק של רכבים זה משהו שלא ניתן למצוא בלוחות המשומשים באינטרנט. לאחר שהבנו את היתרון הזה בחכירת רכב בליסינג, בואו נדבר על שיטת התשלום עצמה.

רכב חדש בליסינג או באמצעות הלוואה מהבנק?

כשאתם לוקחים הלוואה מהבנק עבור רכישת רכב, בד"כ תצטרכו לשלם ריביות לא נמוכות. מאידך, רכבים מסחריים למכירה ורכבים פרטיים נחכרים בריביות נוחות במיוחד דרך חברות הליסינג. כמו כן, חברות הליסינג מאפשרות לכם לחכור רכב גם ללא הון עצמי.

גם אם אין לכם אחוז מסוים מעלות הרכב בכיסכם, עדיין תוכלו למצוא סוכנויות ליסינג שחוכרות רכבים מכל מיני סוגים. ויתרון נוסף הוא, הנושא של סיום חכירת הרכב דרך ליסינג פרטי. בין אם אתם מחפשים אחר רכבים מסחריים למכירה או רכב מסוג אחר, בסוף תקופת הליסינג בד"כ תהיה אופציה לחכור רכב נוסף. במילים אחרות, אתם בעצם יכולים להתחדש ברכב חדש בכל 3 שנים, בממוצע.

מה עוד אני צריך לדעת לגבי הלוואה מהבנק לרכישת רכב?

אם אתם מתלבטים בין הלוואה מהבנק לבין ליסינג פרטי, כדאי גם לקחת בחשבון את העובדה הבאה. שימו לב, אם אתם לוקחים הלוואה מהבנק ומעוניינים לשנות את המסלול שלה לאחר שנה-שנתיים, במקרים מסוימים אתם תצטרכו לשלם קנס על יציאה ממסלול ההחזרים של ההלוואה. זאת, בהפוך מסוכנויות ליסינג שבד"כ ישמחו לשדרג אתכם לרכב הבא שלכם תוך שינוי תנאי עסקה. אם למשל תרצו רכב חדש יותר, תצטרכו להגדיל את ההחזר החודשי וכך תוכלו להנות מרכב חדש.

Call Now Button