בדיקת זכאות להלוואה

רוצה לבדוק האם מגיעה לך הלוואה? כל מה שעליך לעשות הוא להשאיר כאן את הפרטים שלך ונחזור אליך בהקדם.  

בדיקת זכאות להלוואה בערבות המדינה – איך זה עובד

עסקים קטנים ובינוניים נמנים עם עמודי התווך של הכלכלה בישראל. בשנת 2020 היו העסקים הקטנים והבינוניים אחראים להעסקתם של 1.92 מיליון עובדים, כשישים אחוזים מכלל המועסקים במשק. תשעה מכל עשרה עסקים בישראל הם קטנים ובינוניים, מה שהופך אותם לגורם כלכלי משמעותי. יחד עם זאת, העסקים הקטנים נזקקים לעיתים קרובות להלוואות, אבל לא תמיד יכולים להשיג אותן בהעדר ערבויות מתאימות. הפתרון הוא, לפיכך, נטילת הלוואה בערבות המדינה. מהי הלוואה בערבות המדינה? כיצד מתבצעת בדיקת זכאות להלוואה בערבות המדינה? היכן ניתן להגיש בקשה לקבלת הלוואה בערבות המדינה? אם יש לך עסק קטן ויש לך צורך בהלוואה, זה בדיוק המקום הנכון עבורך.

הלוואה בערבות המדינה – מה זה בעצם

אחת הבעיות של עסקים קטנים ובינוניים היא העדר עומק פיננסי. משמעות הדבר היא שלמרות שמדובר בעסק רווחי, העסק או הבעלים שלו אינם יכולים להעמיד ערבויות מספיקות לקבלת הלוואה. העדר ערבויות מונע קהלת הלוואה, ואם היא מתקבלת התנאים שלה ממש לא אטרקטיביים. כבר לפני שני עשורים זיהתה מדינת ישראל את הבעיה והקימה קרן המעניקה הלוואות בערבות המדינה. הפתרון הוא פשוט – הגוף הפיננסי מספק הלוואה לעסק, כאשר את הערבות תמורתה מספקת המדינה. בשיטה הזאת יכולים בעלי עסקים שהוכיחו את היכולת שלהם, לקבל הלוואה מבלי שיצטרכו לשם כך להעמיד ערבויות, שלרוב אין באפשרות העסק להעמיד. המסלול לקבלת ההלוואה הוא כדלקמן:

  • בעל העסק מבקש הלוואה
  • הקרן להלוואות לעסקים בודקת את הבקשה ואת התוכנית העסקית
  • בעל העסק מקבל הלוואה, שהמדינה מעמידה ערבויות כנגדה.

בעת קבלת ההלוואה, מעמיד בעל העסק מההון העצמי שלו סכום של רבע מהסכום הכללי. הסכום הזה נדרש הן על מנת להגדיל את האפקט של ההלוואה והן על מנת להוכיח את הרצינות של בעל העסק.

בדיקת זכאות להלוואה בערבות המדינה: איך מתבצעת בדיקת זכאות להלוואה?

בדיקת זכאות להלוואה בערבות המדינה – כל בעל עסק שמבקש הלוואה, חייב לציין את המטרה שלשמה הוא נוטל אותה. בנוסף, בעל העסק חייב להכין תוכנית עסקית. המטרה של התוכנית היא לאבחן את הפעילות העסקית ולאמוד את הגידול הצפוי בפעילות העסקית. אם ההלוואה נדרשת לצורך הון חוזר, חשוב לציין את זה בתוכנית. אחרי שהתוכנית העסקית נבדקה ונמצא שהיישום שלה הוא אכן ריאלי, מאשרת הקרן להלוואות בערבות המדינה את ההלוואה. בהמשך, הלווים מופנים למוסד הפיננסי שיעניק להם את ההלוואה. חשוב לציין בהקשר הזה שהקרן להלוואות בערבות המדינה איננה מאשרת הלוואות לסגירת המינוס בעסק. כמו כן, אישור ההלוואה מותנה בכך שבעלי העסק יתנהלו נכון בחשבון העסקי.. כמו כן, הבעלים לא יוכלו למשוך מחשבון העסק סכומי כסף גבוהים עם קבלת ההלוואה או בסמוך לה. אם יש לך עניין בנטילת הלוואה לעסק בערבות המדינה, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כבר כעת והמומחים של שיא פיננסים ילוו אותך כל הדרך עד לקבלת ההלוואה המבוקשת.