הלוואה כנגד נכס

הלוואה כנגד נכס
הלוואה כנגד נכס

הלוואה כנגד נכס – מתי זה נדרש

לא אחת קורה שבעל עסק רווחי ויציב מגיע למשבר פיננסי זמני. הבעיה שלו היא מציאת הדרך להשגת ההון הדרוש, תוך הימנעות מפגיעה משמעותית בהתנהלות השוטפת. איך קורה שעסק רווחי ויציב נקלע למשבר מזומנים? אילו דרכים קיימות להשגת המימון? איך יכולה הלוואה כנגד נכס לתת מענה הולם לבעיה? היכן אפשר להשיג הלוואות כאלה? מדובר בסוגיה שכל בעל עסק צריך לתת עליה את הדעת.

איך קורה שעסק רווחי ויציב נקלע למשבר מזומנים

הרווחיות של עסק נמדדת על פי ההפרש בין ההוצאות לבין ההכנסות. ואולם מעבר לרווחיות, העסק חייב להחזיק ברשותו הון חוזר – הכסף שמכסה את כל התשלומים והחובות מרגע תחילת הייצור או השיווק של מוצר, ועד לרגע שבו מתקבלת התמורה. מחסור בהון חוזר עלול להיווצר כתוצאה מהתופעות כדלקמן:

  1. איחור בתשלומים מצד הלקוחות: דחיית תשלומים היא אחת מהרעות החולות בעולם העסקי בישראל. לא אחת קרה שעסקים בריאים ורווחים נקלעו לקשיי מזומנים, ונאלצו לקחת הלוואה כנגד נכס (או הלוואה רגילה) בכדי לכסות את ההפרש.
  2. גידול לא צפוי בעלויות: גידול כאמור עלול להיווצר כתוצאה מעליית התשומות. הדוגמה הטובה ביותר היא עליית מחירי הנפט במהלך שנת 2021, שהעלתה את מחירי ההובלות והתשומות וגרמה הוצאות בלתי צפויות לעסקים רבים.

מחסור בהון חוזר עלול לפגוע ביכולת של העסק לפרוע חובות ובאמון של לקוחות וספקים. עסק עלול להיקלע לקשיים זמניים גם ממגוון סיבות אחרות – בין השאר משבר קצר, כגון מלחמה או מתיחות צבאית שפוגעות באופן מיידי בהכנסות.

דרכים להשגת המימון לפתרון המשבר

בדרך כלל, הדרך המהירה ביותר להשגת המימון הדרוש היא נטילת הלוואה כנגד נכס או מימון:

  • מימון בנקאי: מימון באמצעות הבנק שבו מנהל החשבון.
  • מימון חוץ בנקאי: מימון באמצעות גוף פיננסי חוץ בנקאי.
  • הלוואה בערבות המדינה: המדינה מעניקה הלוואות לעסקים בתנאים מועדפים, תוך שהעסק מעמיד ערבות לעשרים וחמישה אחוזים בלבד ממנה.

הלוואה כנגד נכס והמשמעויות שלה

נוסף על האופציות לעיל, אחת האופציות האיכותיות ביותר לקבלת מימון היא נטילת הלוואה כנגד נכס השייך לעסק או לבעליו. הלוואה כזאת ניתנת בתנאים אטרקטיביים יחסית. זאת, תוך שבעל העסק ממשכן את הנכס לטובת המלווים. היתרונות של הלוואה כזאת הם כדלקמן:

  1. ריביות סבירות: בגלל שהנכס הוא הערבות, הריביות על ההלוואה הן נמוכות, כי רמת הסיכון למלווה היא נמוכה.
  2. פריסת תשלומים: פריסת התשלומים בהלוואות כאלה היא לטווח ארוך. כתוצאה, ההחזרים נמוכים ולא מעיקים על תזרים המזומנים בעסק.
  3. מהירות: ניתן להקים הלוואה כזאת במהירות, בתוך מספר ימים לכל היותר.

אם יש לך עניין לקבל הלוואה כנגד נכס במהירות וביעילות, זה בהחלט המקום הנכון והמתאים ביותר עבורך. כדאי ליצור קשר כעת והמומחים של שיא פיננסים ילוו אותך כל הדרך לקבלת המימון הדרוש.

איך תדעו שאתם צריכים הלוואה כנגד נכס?

אחרי שעשיתם לא מעט חישובים כלכליים ראיתם שאתם לא באמת יכולים לקדם את העסק שלכם כפי שתכננתם? רציתם להשקיע בגיוס של לקוחות חדשים? או שאולי מה שבאמת דרוש לכם זה להתחיל להשקיע במוצרים חדשים שיכניסו לכם עוד ועוד כסף בסוף כל חודש? כל הפעולות האלה דורשות בדרך כלל השקעה כלכלית גדולה, ולכן ברור מדוע אתם חושבים על ההלוואה. מה שכן, כדאי שתדעו שהיום ההלוואות השונות שניתנות לעסקים הן עולם ומלואו ולכן בהחלט יש מקום לבדוק את הדברים לעומק. האם ידעתם, למשל, שיש כזה דבר הלוואה כנגד נכס ובפירוש יכול להיות שזה כלכלי ומשתלם לכם?

הלוואה כנגד נכס – איך זה עובד?

אם אתם מנהלים עסק וכחלק מכל מה שרשום על שם העסק יש לכם גם נכסים, בהחלט יכול להיות שתוכלו לקבל כנגדם הלוואות שונות. זה לא משנה אם מדובר על נכס כמו מפעל, משרד או כל נכס אחר, כי בכל מקרה, הנכס יוכל לשמש כלי נהדר לקבלת ההלוואה הדרושה לכם. מה שכן, חשוב מאוד לבדוק איך אתם עושים זאת ולאיזה גוף אתם פונים, כי האמת היא, שהבנק הוא לא האפשרות היחידה. יש, למשל, גם אופציה לפנות אל הקרן להלוואות בערבות מדינה לקבלת הלוואה כנגד נכס, שכן הקרן הזאת מחזיקה בתקציב מאוד גבוה מידי שנה שמיועד לעודד את צמיחת העסקים השונים במשק.

בדקו מה יהיו תנאי החזר ההלוואה

בין אם אתם חושבים על הלוואה כנגד נכס ובין אם נדמה לכם שיש הלוואות אחרות שיכולות להיות יותר רלוונטיות ואטרקטיביות עבורכם, צריך כמובן גם לבדוק את תנאי ההחזר. איך מחזירים את הכסף? והאם מדובר על עלויות שאפשר לעמוד בהן או לא? האם, בסופו של דבר, בגלל שתצטרכו להחזיק מידי חודש סכום כסף מסיום בגין ההלוואה, יהיה לכם מאוד קשה לנהל את תזרים המזומנים השוטף של העסק? רצוי לקחת בחשבון כמה שיותר פרטים כי בסופו של דבר, חשוב לבחור את הלוואה שכן תהיה כמה שיותר נכונה למצב הספציפי של העסק שלכם.

מי יוכל לעזור לכם לבחור את ההלוואה הנכונה?

קראתם מידע רב אודות הלוואה כנגד נכס ואודות הלוואות מסוגים אחרים? אתם מבולבלים ולא יודעים מה נכון יותר לעסק שלכם? עכשיו זה הרגע לפנות אל אנשי המקצוע הכי טובים שיש בתחום הזה. העניין הוא שהיום תחום ההלוואות הינו תחום אינסופי ויש בתוכו לא מעט אפשרויות שיכולות להיות מעניינות. למען האמת, אתם צריכים לא רק לבחור את ההלוואה הנכונה לכם, אלא גם להגיש את הבקשה עבורה בצורה נכונה, כולל התמודדות עם לא מעט בירוקרטיה. לכן, אם אתם רוצים להגדיל את הסיכוי שבסופו של דבר תקבלו את הדרוש לכם, למה שלא תיעזרו בכל מי שיוכל לסייע לכם? הלוואה כנגד נכס זה לא עניין של מה בכך ואם המומחים יעמדו לצדכם לכל אורך הדרך, הסיכויים שלכם לקבל את ההלוואה יהיו הרבה יותר גדולים.

חברה אמינה שמציעה שירות וליווי לכל אורך הדרך

מחפשים חברה מובילה בתחום הפתרונות הפיננסיים? לא יודעים ממי תרצו לקבל סיוע? דעו שחברת שיא פתרונות פיננסים וגיוס אשראי לעסקים זו בחירה נכונה. החברה הוקמה בשנת 2010 ועובדים בה אנשי מקצוע מובילים מתחום הייעוץ הפיננסי, מתחום הכלכלה ועוד. 

לכן, בין אם אתם יודעים איזה סוג של הלוואה דרושה לכם ובין אם אתם רוצים לקבל סיוע כבר בשלב של בחירת הלוואה כנגד נכס קיים הנכונה עבורכם, חברת שיא פתרונות פיננסים וגיוס אשראי לעסקים זו בחירה טובה עבורכם ועבור העסק שלכם.  

  • צרו קשר עם המומחים של שיא פיננסים לקבלת הלוואה כנגד נכס
Call Now Button