ייעוץ פיננסי להשקעה בסטארט אפ

לסטארט אפ יש מאפיינים שונים בבירור לעומת עסקים בתחומים אחרים. לדוגמא, ניתן לעשות הבחנה ברורה בין שלבי הפיתוח (לפני שרואים הכנסות), לבין השלב שבו החברה הופכת ל"חברה בשלה". יחד עם זאת, כמו כל עסק או חברה שפועלת למטרות רווח, ייעוץ בשלב מתאים יכול להיות ההבדל שבין הצלחה מרשימה, הצלחה בינונית או אפילו כישלון. נסביר כמה עובדות לגבי ייעוץ להשקעות בסטארט אפ, הן מהכיוון של ייזמים שרוצים להקים סטארט אפ והן מהכיוון של אנשים שמתלבטים האם כדי להשקיע בחברה מהסוג הזה.

לפני השקעה, שימו לב לתוכנית עסקית מבוססת

מאפיין חשוב של מרבית הסטארט אפים הוא הדינאמיות ורמת הסיכון. רמת הסיכון עשויה להיות גבוהה יחסית ואי הוודאות רבה. ובכל זאת, הפוטנציאל העצום שהתחום מציע והאפשרות להפוך רעיון חדשני לאקזיט מופלא מושך עניין מכיוונים רבים. לפני כל ביצוע השקעה בחברות סטארט אפ חשוב לשים לב לתוכנית עסקית. שימו לב שאנו לא מזלזלים בערך של רעיון מצוין, רעיון טוב הוא המפתח. יחד עם זאת, אפילו הרעיון הטוב ביותר לא יצליח להתרומם אם אין מאחוריו תוכנית עסקית מפותחת.

אם אתם יזמים ואתם רוצים למשוך משקיעים, אתם חייבים להכין תוכנית עסקית על פי הכללים. לא מספיק להגיע לפגישה עם מצגת דלה בתוכן. לצורך כך אפשר להתייעץ עם יועצים כלכליים שידעו "לתרגם" את המידע שתביאו אתכם לתוכנית עסקית. יש צורך להביא בחשבון את הלקוחות הפוטנציאליים, את נתח השוק הפוטנציאלי, את לוחות הזמנים המשוערים לפיתוח, לחשב הכנסות צפויות לאחר השלמת התהליך ועוד. שימו לב שאם אתם רוצים להצטרף לסטארט אפ כמשקיעים, אתם צריכים ללמוד את התוכנית העסקית שהיזמים יציגו לפניכם. מתוך הבחינה המעמיקה אתם יכולים לגזור ולהבין את רמת הסיכון לעומת הפוטנציאל. פוטנציאל שמתבסס על תוכנית עסקית יציבה ומנוסחת היטב מהווה סימן טוב שכדאי לעבור לשלב הבא (חתימת הסכם בין משקיע לייזם).

גיוס אשראי לסטארט אפ בשלבים התחלתי

יזמי סטארט אפ מתחילים לא מצליחים "לצוד" בקלות את עיניהן של קרנות הון הסיכון. יזמים מתחילים יכולים לגייס אשראי כדי להעמיד סטארט אפ על הרגליים ולהוביל אותו הלאה, על ידי מסלולים שונים. לדוגמא, קיים מסלול של הלוואה בערבות מדינה. הלוואות מסוג זה מוצעות במסלולים שחלקם מתאימים לעסקים גדולים ואחרים מתאימים לעסקים קטנים או בהקמה. בשלבים הבאים, נהוג לבצע גיוס הון נוסף ממשקיעים שנקראים אנג'לים. אם אתם משקיעים שרוצים להיכנס להשקעה בסטארט אפ, במידה ובעבר הוא זכה במימון, זה סימן טוב. זאת אומרת שאנשי מקצוע נוספים בחנו אותו ומצאו פוטנציאל. הצטרפות בסבב גיוס מתקדם מקטינה את הסיכון לעומת השקעה ראשונית. אגב, הלוואה בערבות מדינה מאפשרת ליזם לקבל מימון ללא צורך בערבויות אישיות. זאת, לעומת הלוואות בנקאיות מסוגים אחרים.

Call Now Button