משכנתא לעסק

אחת ההוצאות שכל עסק צריך לקחת בחשבון, היא תשלום שכר הדירה עבור המבנה שבו שוכן העסק. עם זאת, רבים אינם יודעים שבמקום לשלם שכר דירה, הם יכולים לרכוש את המבנה שבו שוכן העסק. לצורך הרכישה ניתן לקבל הלוואת משכנתא לעסק, בפרישת תשלומים איכותית ובריביות נוחות באופן יחסי. בשורות הבאות נביא מדריך משכנתא קצר שיסייע למי שמעוניין להיות הבעלים של המקום שבו העסק מתנהל. מי יכול לקחת הלוואת משכנתא לרכישת נכס מסחרי? מה היתרונות של משכנתא על פני הלוואות אחרות? מהם התנאים הבסיסיים שהלווה צריך לעמוד בהם על מנת להשלים את הרכישה? כדאי לקרוא – התשובות בהמשך המאמר.

מי יכול לקחת משכנתא לעסק לרכישת נכס מסחרי

 משכנתא לעסק מאפשרת לנוטל ההלוואה להשלים את רכישת הנכס. מי שיכול לקחת הלוואה כזאת, הוא כל אדם העומד בתנאים הבסיסיים הבאים:

  • הון עצמי: הרוכש צריך להביא הון עצמי בערך של 30% לפחות מערך הנכס. אף גוף פיננסי לא ייתן משכנתא של יותר משבעים אחוזים מערך הנכס.
  • יכולת החזר: הרוכש צריך להוכיח איתנות פיננסית. כמו כן, הוא צריך להוכיח למלווים שההחזר החודשי של המשכנתא אפשרי, בהתבסס על מתח הרווחים של העסק.

מאליו מובן שהמשכנתא שהלווה לוקח צריכה להתאים לעסק מבחינת העומס שהחזרי ההלוואה מעמיסים על ההוצאות החודשיות שלו. כמו כן, אחרי קבלת ההלוואה נרשמת בנכס הערת אזהרה בטאבו או ברשות מקרקעי ישראל, המונעת מבעלי הנכס למכור אותו ללא הסכמת המלווה.

מדריך משכנתא – היתרונות של משכנתא לעסק: 

בשורות להלן נפרט את היתרונות העיקריים של נטילת משכנתא לעסק על פני שכירת מבנה או חלק ממנו לצרכי העסק:

  1. יציבות: כל מדריך משכנתא מדגיש את היציבות בהחזרים שהרוכשים נהנים ממנה. מי ששוכר מבנה או חלק ממנו, חשוף להעלאת מחירים שבעל הנכס עלול ליזום מעת לעת. המשכנתא מונעת את האפשרות הזאת ומאפשרת לבעל העסק לתכנן בצורה נכונה את הפעילות העסקית.
  2. ריביות: הריביות של משכנתא הן נמוכות יחסית לריביות על כל הלוואה שהיא. הפרשי הריבית יכולים להגיע לכמה אחוזי ריבית בכל שנה.
  3. פרישת תשלומים: החזרי המשכנתא יכולים להתפרש על פני תקופה ארוכה, מה שמפחית בסיכומו של עניין את ההחזרים.

בנוסף לאמור לעיל, המשכנתא ניתנת להחזר, כולה או חלקה, בנקודות שונות לאורך תקופת המשכנתא. כך, אם העסק צבר רווחים בחשבון, הוא יכול להפחית את ההחזר החודשי אחרי סגירת חלק מהמשכנתא.

עוד כתבות מעניינות:

הלוואה לעסק גדול 

הלוואה כנגד נכס

מה עדיף – הלוואה או משכנתא?

נטילת משכנתא לרכישת נכס מסחרי היא החלטה כלכלית משמעותית. אם העסק נמצא בתחילת הדרך, ייתכן ששווה לקחת הלוואה. אבל אם מדובר על עסק פעיל המשלם שכר דירה, כדאי לבעלי העסק לשקול נטילת משכנתא בתנאים שמפרט מדריך משכנתא לעיל. אם יש לך עניין בנטילת משכנתא לנכס מסחרי, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כעת ולעשות צעד חשוב להגדלת העצמאות והרווחיות של העסק.

Call Now Button