מתי כדאי לקחת הלוואה משפחתית?

המצב הכלכלי של משפחות רבות הוא מאתגר – גם כאשר שני בני הזוג עובדים. אם בגלל משבר הקורונה ואם בגלל יוקר המחייה בארץ משפחות רבות לא יכולות לסיים את החודש בקרוב – במיוחד אם יש להן הוצאות לא צפויות. כאשר אנחנו רוצים למשל לצאת לחופשה כל המשפחה ואין לנו מספיק כסף זמין לממן זאת אנחנו יכולים לבחור לקחת הלוואה משפחתית. כאשר אנחנו לוקחים הלוואה אנחנו צריכים לשים לב לתנאי ההחזר והריבית שלה ולחשוב האם נהיה מסוגלים להחזיר אותה.

האם כדאי לקחת הלוואה בשביל לשפץ את הבית?

אחד המקרים בהם הכי כדאי למשפחות לקחת הלוואה משפחתית זה מקרה בו הן רוצות לשפץ את הבית שלהן. כאשר הבית שלנו לא מתאים לסגנון החיים שלנו ולבני המשפחה שלנו אנחנו חייבים לשפץ אותו. כאשר בבית יש לקוי בנייה או סיכוני בטיחות אנחנו חייבים לשפץ אותו וזה לא ממש שאלה אם צריך לשפץ או לא. במקרה בו אין לנו מספיק כסף זמין או נזיל לשיפוץ הבית שלנו אנחנו יכולים לקבל ייעוץ פיננסי למשפחות שייעץ לנו האם כדאי לנו לקחת הלוואה או לא. היועץ הפיננסי יוכל לומר לנו האם נהיה מסוגלים להחזיר את ההלוואה או לא והאם יש הוצאות שאנחנו יכולים לחסוך בהתנהלות הכלכלית החודשית שלנו כמשפחה.

עוד מאמרים שיעניינו אתכם:

הלוואה לעסקים גדולים >>

הלוואה כנגד נכס >> 

האם כדאי לקחת הלוואה משפחתית בשביל לממן חגיגת בר או בת מצווה?

כאשר אנחנו רוצים לחגוג אירוע בר או בת מצווה, אנחנו צריכים להחליט האם לקחת הלוואה משפחתית לשם מימון האירוע או לא. אירועי בר ובת מצווה הם אירועים שחשובים מאוד להרבה ילדים ואם אנחנו לא רוצים לאכזב את הילדים שלנו אז הבחירה לקחת הלוואה – יכולה לסייע לנו בכך. כאשר אנחנו לוקחים הלוואה למימון אירוע חשוב מאוד לא לקפוץ מעל הפופיק ולקחת הלוואה שנוכל להרשות לעצמנו להחזיר מבלי שנפשוט את הרגל או שנכנס לסבב של לקיחה והחזרה של הלוואות.

האם כדאי לקחת הלוואה בשביל לסגור את המינוס?

אחת הטעויות הפיננסיות הקשות ביותר שאנשים עושים היא לקיחת הלוואה משפחתית לשם סגירת המינוס. אם יש לנו מינוס הפתרון לסגירה שלו הוא לא לקיחת הלוואה אלא לשנות את ההתנהלות הפיננסית שלנו כמשפחה. משפחות רבות חיות מעבר למה שהתקציב החודשי שלהן מאפשר להן. אם אנחנו רוצים לנהוג באחריות פיננסית אנחנו צריכים להוציא מבחינה כספית רק את הכסף שבאמת יש לנו.

לסיכום המאמר הלוואה משפחתית

בחינה מדויקת של ההוצאות וההכנסות שלנו יכולה לאפשר לנו להבין טוב יותר איפה אנחנו יכולים לחסוך ואיך אנחנו יכולים לצמצם את ההוצאות החודשיות שלנו. בחינה זו חשובה מאוד כי היא תלמד אותנו להתנהל נכון יותר מבחינה כלכלית ולדעת איך להימנע מלקיחה של הלוואות. לקיחת הלוואה תמיד צריכה להיות המוצא האחרון ותמיד אנחנו צריכים לוודא שגם אם אנחנו לוקחים הלוואה שיהיה לנו איך להחזיר אותה.

Call Now Button